Działalność Peterson ma początki w inspekcji rolnictwa. Od 100 lat rozwinęliśmy się również w obszarze transportu, logistyki, spedycji, jakości, certyfikacji oraz zarządzania ryzykiem, przeładunków, testowania i wreszcie inspekcji. Firma zapewnia kompleksowy zakres wysokiej jakości usług klientom w ponad 80 krajach świata.
W Szczecine firma działa już od blisko 20 lat. Ze względu na geograficzne położenie miasta i dostęp do morza, działalność jest związana w większej mierze z transportem odbywającym się drogą wodną.
Dogłębna wiedza i doświadczenie kadry pracowniczej obejmują wszystkie aspekty łańcucha dostaw w szerokim zakresie branż, w tym żywności, pasz, energii odnawialnej, leśnictwa i tekstyliów.
Dzięki lokalnej (50 pracowników) oraz globalnej sieci biur (ponad 5000 pracowników) firma jest wyjątkowo wyposażona do wspierania firm w dowolnym miejscu na świecie. Zapewnia wsparcie w terenie i wiedzę, aby pomóc partnerom w rozwiązywaniu lokalnych wyzwań, związanych z obsługą transportu morskiego, rozładunku towarów, logistyką, a w dalszych etapach z transportem drogowym, kolejowym i śródlądowym, a także testowaniem, inspekcjami i certyfikatami we wspomnianych wcześniej branżach. Marka wypracowała sobie opinię zaufanych ekspertów, działających uczciwie i z szacunkiem dla ludzi, społeczeństwa i środowiska.
W Peterson zapewniamy również pragmatyczne i praktyczne rozwiązania problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Nasz Dział Konsultingu pomaga firmom wdrożyć systemy zrównoważonego łańcucha dostaw.
Nasz zróżnicowany zespół dogłębnie rozumie łańcuchy dostaw, od produkcji i przetwarzania surowców po transport i dystrybucję rynkową. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i obecności lokalnej na całym świecie mamy wyjątkową pozycję do poprawy wyników w zakresie ESG w międzynarodowych łańcuchach dostaw.
Przedsiębiorstwo działa w czterech portach morskich o fundamentalnym znaczeniu dla gospodarki narodowej: Gdańsk (trzeci co do wielkości port na Morzu Bałtyckim), Gdynia, Szczecin i Świnoujście.
Peterson obsługuje szeroką gamę klientów, w tym międzynarodowe korporacje, małe i średnie przedsiębiorstwa, spółdzielnie rolnicze, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe.
Niekwestionowanym priorytetem jest uczciwość, bezpieczeństwo i przejrzystość wszelkich procesów. Od obsługi klientów po relacje z interesariuszami, od rozwoju pracowników po wsparcie, jakie firma udziela lokalnym społecznościom. Wspólnie rozwijając przyszłość, Peterson Polska podejmuje kolejne kroki w kierunku bardziej zrównoważonego, wydajniejszego i bezpieczniejszego świata.
Chociaż skala działalności mogła ulec zmianie w ciągu ostatniego stulecia, wartości, którymi marka nadal się kieruje, nie uległy zmianie. Peterson nadal dostarcza długoterminowe, zrównoważone i innowacyjne rozwiązania klientom i partnerom biznesowym.